Článek O strastech proto-učitelů

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: O strastech proto-učitelů

15. 09. 2012 - 11:46

watusa: Ano, ano, ano! Naprostý souhlas......
8 měsíců jsem teď učila angličtinu na střední škole. Dokud si to člověk nevyzkouší, tak vůbec nemá páru, o čem to je. Sice jsem měla studenty celkem v pohodě (kázeňsky), ale ty nervy, když jim něco řekneš 3x a oni to po 4. stejně udělaj špatně.... aaaaaa.

15. 09. 2012 - 11:57

zlomenymec: Ano!

Zlomený meč (křičí anlicky): "TOTO JE FAKULTNÍ NEMOCNICE MOTOL! JE TO JEDINÁ NEMOCNICE, KTERÁ OŠETŘUJE CIZINCE! KDYBY SE VÁM NĚCO STALO A POTŘEBOVALI BYSTE OŠETŘIT, MUSÍTE JET SEM!"
*Zlomený meč to zopakuje ještě třikrát, všichni kývou, následně se chystají k odchodu*
Nejmenovaný student (anglicky): "Takže tohle je naše škola... ?"

---
zlomenymec.pise.cz

15. 09. 2012 - 12:34

cukrenka®svetu.cz: Tak to je fakt na mašli.

---
cukrenka.svetu.cz

15. 09. 2012 - 12:32

cukrenka®svetu.cz: Já si rozhodně nemyslím, že učitelé to mají lehké. Na druhé straně bych ze všech nedělala takové polobohy, už jen proto, že někteří na nějakou přípravu do hodin z vysoka kašlou a na opravenou písemku u nich čekáš tři týdny.

Třeba na střední jsem měla pocit (a nejen já), že učitel není povolání, ale diagnóza. Samozřejmě znám i skvělé učitele, o tom žádná. Ale také učitele - naprosté psychopaty. Budou po Tobě například chtít přesné datum založení nějakého francouzského divadla, ale e-mail Ti sami neodešlou a prasklou žárovku nevymění. Na ZŠ jsem například nikdy nepochopila to extrémní bazírování na maličkostech typu "okraje" (Kdo píše jako prase, bude tak psát i přes okraje v sešite, nemluvě o tom jak je tohle "řešení" neekologické.) apod....

Sečteno, podtrženo - raději bych do konce života pásla krávy, než dělat učitelku na základce nebo na střední. Už kvůli svému vlastnímu psychickému zdraví. Na vejšce už jsou studenti rozumnější, tak si myslím, že je to zas o něčem jiným (Ale teď jsi mě donutil tak trochu zapochybovat.).

---
cukrenka.svetu.cz

15. 09. 2012 - 17:07

zlomenymec: Ale však já nedělám z KAŽDÉHO učitele boloboha, jen říkám, že to nemají lehké a možná i poskytuju vysvětlení toho, proč někteří z nich zešílí a následně bazírují na okrajích (které mi zas tak mimo nepřijde, argument "kdo píše jak prase, bude tak psát dál" moc neobstojí, protože ne každý píše jako prase )

Tohle ale nejsou vysokoškoláci, to jsou jen školáci po maturitě, kteří se připravují na studium tady. A musí se naučit jazyk a něco o českých vysokých školách...

---
zlomenymec.pise.cz

15. 09. 2012 - 19:35

cukrenka®svetu.cz: Zažila jsem učitelku, která po nás chtěla okraje v sešitě, kde už předem natisknuté byly. Ale ona je musela mít o půl cenťáku širší. Stejně jde ve výsledku o to, aby se sám žák v sešitě orientoval a uměl se z něj látku naučit. A pokud mu k tomu pomůže škrabopis a třeba i kytičky a různé jiné malůvky v sešitě, proč ne? Takže konkrétně v tomhle mi některé učitelské metody přijdou jako zbytečná buzerace, která ničemu neprospěje.

Já si myslím, že úctu a větší peníze si zaslouží jen opravdu dobří učitelé, pro které je jejich povolání spíše životní poslání. Ale kolik jich takovejch dneska je? Učitelé sice řeší okraje a úhlednost sešitu, ale třeba jsem nikdy neviděla, že by se snažili nějak řešit šikanu. Ani na základce a ani na střední. A že tam těch případů bylo. Akorát nad tím ti kantoři(sráči) zavírali oči, aby si to u těch sígrů nerozházeli. Prostě si jen "odkroutit svý" a jít domů. A pak si ty děti nemají dovolovat to, co si dovolují.

Je to ale všechno o tom, že lidé, kteří by jako učitelé obstáli na všech frontách jdou raději dělat něco, co jim vynese víc a nebudou nuceni slupnout před začátkem pracovní doby neurol. Kdo by se jim ale divil? Třeba Ty bys byl podle mě perfektní učitel, který by dětem dal dobrý základ do života. Ale sám vidíš, že ani Ty bys tuhle práci nechtěl dělat, protože v dnešní době se to snad ani nevyplatí.

---
cukrenka.svetu.cz

17. 09. 2012 - 11:29

zlomenymec: No zrovna zákazy mlaůvek a divokých škrtanců mi moc nevadily, protože ať chceš nebo ne, sešit o tobě něco vypovídá. V práci si taky nemůžeš malovat na faktury atd.
To na "mých" školách byli učitelé, kteří se k šikaně nestavěli zády, naopak, takže to bylo dobré a v tomhle je hanit nemůžu.
Že se to nevyplatí je jedna věc, že bych se za dva roky psychicky složil je druhá (a podstatnější )

---
zlomenymec.pise.cz

15. 09. 2012 - 15:44

editt*: Souhlasím s Mečounem, fakt to není žádná sranda, a ještě když dostanete nějaký satany...

A, Cukřenko, nechci ti brát iluze, ale caparti ze základy jsou často rozumější než vysokoškoláci... Já si dokonce myslím, že čím starší žák/student, tím je to horší.

---
editt.pise.cz

15. 09. 2012 - 17:08

zlomenymec: ... a mlátit je nemůžeš...

---
zlomenymec.pise.cz

20. 09. 2012 - 17:07

rebarbora: Ty musíš mít nervy jak špagáty

---
rebarbora.pise.cz

20. 09. 2012 - 20:19

zlomenymec: Spíš mám tendenci lidi přeceňovat- chtít po studentech, aby dávali v hodinách pozor, když jim něco vysvětluju, je těžce naivní požadavek, teď už to vím

---
zlomenymec.pise.cz

15. 09. 2012 - 19:25

tlapka: Souhlasím s Tebou! Já teď povedu v uvozovkách "blbý" kurz angličtiny, kde budou lid= už dospělí ("rozumní") a budou tam dobrovolně, a jsem z toho nervní, natož mít na starost třídu puberťáků! I ta časová náročnost příprav je velká, pořád to promýšlím ze všech stran... a to učím dvě hodiny týdně a ještě jsem ani nezačala.

---
tlapka.pise.cz

16. 09. 2012 - 15:46

zlomenymec: Tak hodně štěstí

---
zlomenymec.pise.cz

18. 09. 2012 - 16:08

kdo-dneska-ne®blbne.cz: Naprosto souhlasím, už od mala mi přišlo, že se mí spolužáci chovají k učitelům jako hovada. Na gymnáziu jsem potom psala úvahu o tom, že je to možná tím, že vzhledem k tomu, že dítě od začátku musí přistupovat k učiteli jako k určité autoritě, a k tomu, že děti i puberťáci mají sklony autoritami pohrdat a svrhovat je, často potom zapomínají, že učitel je také jen člověk a že má rodinu a sny a kdysi byl na druhé straně katedry. Kvůli tomu někdy dochází k tak odporné šikaně učitelů, protože žák si řekne: "Co, dyť je to úča, voni jí platěj za to, aby mě tady prudila, voe, tak jsme po ní mrdnul mokrou houbou a dal jí hovno do kabelky."

Podle mě hnusné, avšak nevyhnutelné. Nicméně, děkuji za hezký článek, teď jsme nastoupila na vysokou a budu se jím řídit a všech kantorů si velice vážit, slibuji

---
kdo-dneska-ne.blbne.cz

19. 09. 2012 - 14:03

zlomenymec: Ano, Tomáš Pravdu... je to podobný jako když vyjde rozzuřený dav do ulic- ten taky nevidí policisty, tzn. lidi, nýbrž modré uniformy, které se snaží je utiskovat a jsou hrozně zlí a tak.
Hodně štěstí s tou VŠ

---
zlomenymec.pise.cz

21. 09. 2012 - 13:08

walome: Vybral sis to, tak neprskej

Já na učitelích nesnášim, že žáka hodnotěj podle jeho chování/výsledků ve škole. Takže třeba já jsem hotovej *anděl*, ale každej na zš si o mně myslel, že jsem línej sígr (línej jsem, ale sígr určitě ne), jenom proto, že jsem brojl proti některým nesmyslům (pevný zasedací pořádek apod.) a vyrušoval (=neseděl tiše jako tupá ovce) při hodinách.

Možná proto školu (jako celou instituci) nesnáším úplně nejvíc.

A to, že se kluci koukaj holkám na prsa.... you dont say

---
walome.pise.cz

28. 09. 2012 - 15:10

zlomenymec: Já si tu práci nevybral. Ta práce si vybrala mě!

To patrně záleží na konkrétních učitelích, protože vážně ne každý hodnotí osobnost žáka podle toho, jak vyrušuje nebo že je línej.
A ve škole by teda žáci neměly sedět jako tupé ovce, to fakt ne. Měly by se totiž soustředit na vyučování, ne tam někde kecat To platí hlavně teda na VŠ, kterou tě nikdo studovat nenutí.

Tojo, jenže jestli pak nějakýho blbce přejede tramvaj, tak půjdou všichni ZA MNOU, protože JÁ zodpovídám za to, že jim tohle patřičně vysvětlím a zdůrazním O_o

---
zlomenymec.pise.cz

01. 10. 2012 - 14:10

marinka: Učitel je práce pro psychicky hodně odolného jedince a na věku studentů při tom zas až tolik nezáleží.Záleží spíš na jejich přístupu a touze se něco naučit. No a taky na povaze atd.atd. atd.
Všude se najde banda těch, který to učení nebudou, slušně řečeno, až tak moc baštit. S tím nic moc nikdo nezmůže. Jo, daj se motivovat, tolerovat, okřikovat, buzerovat atd.-to už je na Tobě (coby učiteli) co z toho vybereš.
Dobrej učitel je ten, kdo si dokáže vybudovat PŘIROZENOU autoritu u žáků(nikoli rozkazem-já jsem učitel(-rozuměj něco víc-), Ty jsi žák(-rozuměj něco míň,-) , a proto pro Tebe budu autoritou)a budeš mě uznávat.
Hm, to čekej, nejdřív ukaž co je v Tobě(si pomyslí žák).A tady je to na tom učiteli-buď to v něm je anebo neni!!!!
Ale zas si vážim těch učitelů, na kterejch je vidět, že Tě fakt chtěj něco naučit a jsou plný ideálů.A hlavně, který ten předmět fakt maj rádi a zodpoví Ti každej dotaz kolem a kolem-nebo se aspoň snaží.
Jinak,jak to tak čtu, tak Ti amíci jsou tedy matroš jedna "radost".
Sory za přehnaný množství slov učitel a naučit, ale nedokážu se k tématu vyjádřit slohově líp.Ehm.

---
marinka.pise.cz

06. 10. 2012 - 10:42

aailyyn*: Kdybych se chtěla dát na kariéru učitele, dobrovolně přežiju těch několik mizerných let, než člověk dodělá PhD. a zůstávám na své alma mater jakožto vysokoškolská kantorka. Na základku nebo na střední by mě nedostali párem volů. Ono to nemůže vypadat líp. Já, když si vybírala, co budu studovat na vysoké, chtěla jsem humanitní obor. Za žádnou cenu jsem to nechtěla studovat na peďáku, vím, že kdybych to dostudovala, dělat to nikdy nechci a tak jsem šla studovat na fildu. Kvalita škol tímhle stylem půjde dolů víc a víc, peďáky se stanou lacinou výrobnou titulovaných lidí, popřípadě sbírkou těch, co tam jsou, protože se na nic moc lepšího nehodili. Nikdo to dělat nechce. Co mě dostává daleko víc je takový ten postoj matek, které mají malé děti, tak na prvního stupně a všechny své dítě posílají do školy a priori s předsudkem, že učitelka je kráva omezující svobodu jejich broučka. Z dítěte pak vychovávají nesamostatné a arogantní individuum.

06. 10. 2012 - 23:02

konackaelle: Další kdo učí... Nějaký nový trend či co Já bych s nimi asi neměla tu trpělivost...
Nevíš kdy skončila Slánka? A Distressed? A Záhonka? Kde je s nimi konec? Záhonka už je pryč dlouho, ale Slánka?! Nějak to tu končí hochu :/ Taky Martina, ale ta to zabalila už před hodně dlouhou dobou.

---
konackaelle.pise.cz

09. 10. 2012 - 16:43

zlomenymec: Záhonka se nedávno vrátila jako sigrun(pise)

---
zlomenymec.pise.cz

09. 10. 2012 - 19:13

konackaelle: Skvělé, skvělé, skvělé Já se taky vrátila, sic k něčemu jinému, ale koncerty teď mám každou chvíli, jsem prostě happy. Buď taky happy, je to skvělý (mm, co to ze mě zase mluví?) Měj se!

---
konackaelle.pise.cz

03. 11. 2012 - 22:55

maydayberry®svetu.cz: http://maydayberry.svetu.cz/32321-do-you-still-want-to-be-a-teacher.html

---
maydayberry.svetu.cz