Článek Etika Zlomeného meče II (O nevěře)

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Etika Zlomeného meče II (O nevěře)

14. 02. 2012 - 05:34

tenisák: Hezky napsáno, ale moc dlouhé. Stačilo to zkrátit. Doporučuji knihu ,,Zmrdi a Vohnouti" či tak nějak podobně.

14. 02. 2012 - 21:21

zlomenymec: Hezký komentář, ale moc dlouhý. Stačilo napsat tl;dr

---
zlomenymec.pise.cz

15. 02. 2012 - 12:24

zlomenymec: EDIT: Knížku si seženu a přečtu.

---
zlomenymec.pise.cz

14. 02. 2012 - 07:35

newold®blbne.cz: Chlebíčkem po ránu bych rozhodně nepohrdla. Mám hlad.
...
Víš dobře, jak tyhle dlouhé články "miluju". Tě kousnu do zadku.
Ale! Ale prokousala jsem se tím. Je to moc krásně napsané. Ten chlebíček si rozhodně zasloužím, je to fakt dlouhé. Dlouhé a krásné. Co mi to jen připomíná... Sex?
Věrnost. Zrovna jsem psala u Lidušky jednu řečnickou. Šest let sexuální abstinence - věrnost nebo šílenství?
Ten citát je úžasný. S dovolením jsem si ho taky zkopírovala.
"Dřív, než budeš soudit můj život, obuj si moje boty a projdi moji cestu, projdi moji minulost, pociť moje slzy, zažij moji bolest, zažij moji radost, projdi roky, které jsem prošel já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopl já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já. A až potom můžeš soudit moje chování."
...
Jak jsem řekla. Měli bychom se rodit s cedulkou. Všichni. S cedulkou "Zneužití se trestá!"
Pěkný den.

---
newold.blbne.cz

14. 02. 2012 - 21:24

zlomenymec: Chlebíčkama pohrdne málokdo, zvlášť po ránu
Citát si klidně zkopíruj, ale probohy tě prosím, hlavně jím neomlouvej svoje špatnosti...

---
zlomenymec.pise.cz

14. 02. 2012 - 12:46

orchidejka: Amen!
Jak dlouho ti trvalo sepsat tak dlouhý článek?

---
orchidejka.pise.cz

14. 02. 2012 - 21:25

zlomenymec: Dohromady tak 2-3 hodiny + mnoho cest autobusem, kdy jsem si myšlenky rovnal v hlavě

---
zlomenymec.pise.cz

14. 02. 2012 - 13:22

modrá: Doufám že tě potěším názorem, že mi článek nepřijde nadměrně dlouhý.

No á... jinak naprostej souhlas, taky to tak nějak vidím od -náctiletých let. Na nevěře by mi nevadilo, že můj partner spal s jinou - byť z hygienického hlediska taková představa opravdu není nic moc - ale to že mě podrazil. (Předem ohlášenou nevěru bych asi skousla ) Stejná pravidla pro všechny. S poctivostí začínat u sebe. A tak dál.

Rezonuju s článkem až téměř do konce - bohužel se mi v poslední době vytratila energie na optimistický přístup a mám tendece posílat všechny a všechno do háje (pokud možno zdvořile, samozřejmě) a už mě nebaví se snažit. Občas ale narazím na něco, co mě na chvíli nakopne - tenhle článek třeba. Takže děkuju. Musíme vydržet, uáááá...!

14. 02. 2012 - 21:33

zlomenymec: Taky si myslím, že 20 000 znaků není nic extra Ledaže by měl někdo problémy se čtením na monitoru...
Vyděržaj pionýr! Na povzbuzení tu mám speciální rubriku- nabíjecí hudbu!! http://zlomenymec.pise.cz/nabijeci/022012/

---
zlomenymec.pise.cz

14. 02. 2012 - 18:59

hospodynka: Ti poctiví a čestní jsou dnes ostatním jen pro smích. A proto jsou tu Hrdinové, kteří bez ohledu na mínění ostatních zuby nehty brání morálku, čest a jiné hodnoty.

---
hospodynka.pise.cz

14. 02. 2012 - 21:33

zlomenymec: Neřekl bych, že to je jenom dnes

---
zlomenymec.pise.cz

14. 02. 2012 - 23:12

ava*: Pěkný. Dlouhý to sice bylo, ale četlo se to velmi dobře. Fakt hezký názory.
Hele ale s tím Módním peklem to nechápu, tam přeci nikdo nehodnotí, jestli je člověk dobrý nebo špatný na základě oblečení, vkus přeci nezáleží na tom, jestli jsi "správný" nebo "špatný", morálně. Zas tak zvrácený to tam není, ne?

---
ava.pise.cz

15. 02. 2012 - 11:14

zlomenymec: Ta autorka tam má občas tendence vyjadřovat se v podobném smyslu, ale zas tak extrémně ne, no Každopádně mně šlo spíš o to, že takovýchhle serverů a časopisů je spousta, zatímco serverů o filozofii, morálce, etice dneska moc není- pokud nepočítáme Strážnou věž a spol.

---
zlomenymec.pise.cz

15. 02. 2012 - 13:28

maydayberry®svetu.cz: Krásný článek, zpříjemnil mi jednu školní přestávku... A nezbývá mi než s tebou souhlasit, milý filosofe.

---
maydayberry.svetu.cz

15. 02. 2012 - 16:20

zlomenymec: Děkuju

---
zlomenymec.pise.cz

15. 02. 2012 - 19:33

marinka: Nešla by napsat nějaká kratší verze?, tohle budu číst straaasně dlouho.
Jinak jsem zkusila pobrat oč tu jde z komentů. No, souhlas s citátem, kterej Ti New Old napsala.

---
marinka.pise.cz

16. 02. 2012 - 11:48

cukrenka®svetu.cz: Já se tím prokousala, takže budu parafrázovat. Meč o tom citátu právě psal, že je to citát celkem zneužitelný, protože vlastně každý z nás by mohl říct "Obuj si mé boty a projdi mou cestu než mě začneš soudit."

To by například mohl říct i psychopatický vrah. "Obuj si mé boty, nech se týrat otcem jako já v dětství, nech si od něj vypěstovat komplex a pak se mi div, že jsem zabil tamty dva chlápky, kteří se mému otci vizuálně podobali." Lepší příklad mě nenapadl, ale tenhle by to tak nějak měl vystihnout. A vzhledem k tomu, že člověk má tendence vnímat svoje problémy jako malé konce světa, tak tenhle citát to podporuje. Každý bychom mohli říct "Nejdřív si prožij to co já a pak mě suď." - dobře by se tím omlouvaly ty špatné skutky.

S tímhle (že je ten citát sice pěkný, ale nedomyšlený) souhlasím a vlastně s celým článkem. Častokrát to tak je. Kluk holce ublíží a ona si pak řekne:"Fajn, vykašlu se na všechno a budu svině. Vždyť i já mám právo být šťastná - po tom všem co jsem si prožila mi už nikdo nemůže nic vyčítat." ..A začne svoje příští kluky dejme tomu podvádět, protože si to mužské pokolení přece "zaslouží". A takhle se roztáčí ten pomyslný kolotoč vzájemného ubližování. A platí to samozřejmě jak pro ženy, tak pro muže.

"Měříme dvojím metrem- podle jednoho sebe, podle druhého ostatní."/ Ano, tak to často fakt je.

Z tohohle článku si člověk může hodně vzít. Horší je pak všechny ty zásady aplikovat i v reálném životě a říct si třeba: "Jo, ty prachy té prodavačce půjdu vrátit, i když jsem na mizině, protože je to správný." ...

Taky je pravda, že nejvíc křičí ti "drsní" cynici, kteří mají ze všeho srandu a když se to pak dotkne jich, můžou se pos*at. Takoví mi upřímně řečeno dost lezou krkem.

Nuže - s článkem sis dal práci a mně osobně se líbí(narozdíl od Tvého hudebního vkusu ). Pro ostatní: Není tak těžký to přelouskat, když se začtete.

---
cukrenka.svetu.cz

16. 02. 2012 - 12:57

zlomenymec: Za takový krásný komentář si zasloužíš písničku! http://www.youtube.com/watch?v=QKIocZ3WbgE&fb_source=message

---
zlomenymec.pise.cz

17. 02. 2012 - 21:31

cukrenka®svetu.cz: Na tohle nehodlám reagovat.

---
cukrenka.svetu.cz

16. 02. 2012 - 17:43

marinka: Takhle by šel překroutit kdejakej citát. A kdo bude chtít ho zneužije, kdo ne, ten ne.To je o povaze.A taky o tom jak je to kdo naučenej. Osobně mám radši když jde někdo příkladem než když mluví, mluví, a mluví....a tím to hasne.KOmbinaci obojího respektuju.
Spíš mi přijde že ten citát má říct něco jako než začneš někoho soudit měl bys o něm aspoň něco vědět.
Jinak už jsem to taky přelouskala, ale popravdě, mě to tedy dalo docela zabrat. Až na detaily docela souhlas. Osobně se řídim (i když přiznávám, někdy mi to trochu nevyjde-jsem jenom člověk) něčim jako desatero,oni jsou to totiž v podstatě pravidla slušnýho chování- a ne, nejsem křesťan(netvrdím, že nevěřím v něco vyššího, ale pojmenovaný to nemám).

---
marinka.pise.cz

17. 02. 2012 - 20:35

cukrenka®svetu.cz: Mě se ten citát taky líbil, když jsem ho někde četla prvně. Ale pak jsem si uvědomila, že se to dá fakt použít jako výmluva pro kdekoho + ještě se k tomu přidalo to, že ho začly používat takové ty holky ke kterým to vůbec nesedí a jejichž jedinej životní problém je dilema "kterou barvou nalakovat nehty". Tak pro mě ten citát trochu ztratil to své kouzlo.

---
cukrenka.svetu.cz

18. 02. 2012 - 13:40

marinka: Jo, tenhle typ lidí mi taky dokáže znechutit kdeco, takže chápu.

---
marinka.pise.cz

16. 02. 2012 - 17:19

marinka: Tak už jsem to taky dočetla.
No, když někomu vykládáte o tom jak by se měl chovat má opravdu tendenci se ptát jak si na tom Ty.
Oni činy zmůžou víc než slova tak když chceš někomu ukazovat jakej by měl bejt jdi mu příkladem(to nemířím na Tebe ale všeobecně). No, každej takovej nebude, ale zas kdyby byli všichni stejní, hodní, slušní,....jo, bylo by to fajn, jenže to tak prostě neni.
S tim citátem to je pravda, ale jasně, nesmíš ho převracet. Jasně, že to neomlouvá třeba zlodějiny, vraždy a tak, ale na druhou stranu to dost ukazuje na to, že než někoho začneš soudit měl bys ho trochu poznat a aspoň si ho poslechnout.
Jinak mě osobně se docela zamlouvá desatero ačkoliv nejsem nějak extra věřící(vyjma toho, že vim, že nějaký vyšší moc nebo síla prostě je). Oni jsou to vlastně takový pravidla slušnýho chování. A faktem je, že až na detaily(nejsem svatá a ani bejt nepotřebuju) ho i celkem dodržuju.
Jo, napsanej je ten článek pěkně, ale je to dlouhý, hoooodně dlouhý.

---
marinka.pise.cz

17. 02. 2012 - 15:33

zlomenymec: A co to je, ta vyšší síla nebo moc? Jaké je to povahy? Jak působí? Jak to ovlivňuje tvůj život? Povídej, to mě zajímá! :O

---
zlomenymec.pise.cz

17. 02. 2012 - 19:32

márinka: Kladně, hochu, kladně to ovlivňuje muj život. Nevim jak to vypadá, ale působí to tak, že když už to vypadá na pořádnej prů...(švih) tak mě to vždycky zachrání nebo pošle něco nebo někoho do cesty kdo nebo co mě motivuje.
A jaký je to povahy? No, každopádně to bude děsnej flegmoš.

---
marinka.pise.cz

18. 02. 2012 - 11:18

zlomenymec: A u ostatních?

---
zlomenymec.pise.cz

18. 02. 2012 - 13:09

orchidejka: Já bych se na tohle téma mohla rozepisovat do aleluja. Věřím na andílky. Podle má má každý nějakého toho svého andílka, možná ne jenom jednoho, který se o něj stará a vede ho. Škoda, že na to poslední dobou dost zapomínám a díky, že jsi mi to připomněl.

---
orchidejka.pise.cz

18. 02. 2012 - 13:33

marinka: Vim já, se zeptej ostatních, každopádně neni to jenom o tý záchraně, ale fakt se mi nejednou stalo, že se vrátil dobrej skutek(jo, blbej taky). Příklad to, abys jako neřek, že kecam-jeden den nějakýmu strejdovi vypadli z kapsy cigára a já, tehdy ještě jako docela silnej kuřák jsem mu je pěkně podstivě šla vrátit . No a pár dní na to v tý samý ulici mi vypadla z tašky peněženka a nějaká paní mi jí vrátila. A takovejch příkladů by bylo víc. Já vim, může to bejt náhoda, jenže si prostě myslim, že neni.

---
marinka.pise.cz

18. 02. 2012 - 15:21

zlomenymec: No já jen že je plno lidí, kteří v životě nemají takové štěstí, tak mě zajímalo, co s nima

---
zlomenymec.pise.cz

18. 02. 2012 - 19:02

marinka: Až se naučej pozitivně myslet a nedělat hovadiny tak jim to taky začne fungovat, ale neříkám, že vždycky. Mě se taky občas nezadaří, ale prostě vždycky vim, že to nakonec přejde.

---
marinka.pise.cz

27. 11. 2012 - 18:47

lenteli®svetu.cz: Milý Mečoune,
tvoje úvaha (dá-li se tomuhle ohromnýmu uvědomění tak říkat) mě dovedla k jedný zásadní věci. Řekla bych až k uvědomění.
S tvým názorem souhlasím - člověk, kterej sám sebe nazývá člověkem by měl bejt především lidskej. A lidskost, myslím, nemá co dělat se sviňárnama, který si lidi v dnešní době dělaj.
Když se podívám konkrétně k narážce na nevěru (která, myslím, nebyla ve tvým článku úplně tak zásadní, jestli to správně chápu), docházím k tomu svýmu uvědomění. Nějak jsi vynechal případ (nebo jsem ho v tom přívalu informací přehlédla?), kdy bokovka netuší, že je bokovkou. Vlastně páchá zlo, aniž by o tom věděla. A to prozření je pak možná ještě horší, než kdyby někoho podvedla svévolně...
...to jsem ale dost odbočila, nechala jsem se unést novým myšlenkovým pochodem a to asi nepatří sem, ale na můj blog, kam o tom nejspíš za pár minut napíšu. Abych se vrátila k tématu. Z hlediska poezie to výborně vystihl Chad Kroeger a spol :
"If everyone cared and nobody cried
If everyone loved and nobody lied
If everyone shared and swallowed their pride
We’d see the day when nobody died "
Jak to tak ale poslouchám, říkám si, že tohle už asi v tom dnešním zkaženým světě neni možný. Nezbejvá než doufat, že je tady více lidí, co si to uvědomujou stejně jako ty. Na spásu světa nevěřim. Ale věřim, že né všichni jsou tak brutálně zkažený... Děkuju za tvůj článek, pomalu mi otevírá oči. Jdu si ho přečíst ještě jednou. Měj se, L.

---
lenteli.svetu.cz

29. 11. 2012 - 21:21

zlomenymec: Tak to jsem rád, že ti to něco dalo
Těch příkladů, které jsem vynechal, je plná řada, třeba ještě ženu s dětmi, kterou už po x letech manželství nebaví a pokukuje po jiných... Ale kdybych se měl věnovat všem příkladům, nebyl by to několikastránkový článek, ale rovnou kniha Bokovka, která neví, že je bokovka, za to samozřejmě nemůže... vinu nese ten podvádějící, žejo. A to je přesně to, o čem jsem tam mluvil, teď si může říct "chlapi jsou svině, tak proč bych nemohla já?" ...
Nemyslím, že by něco takového NEbylo možné jenom v naší době To je prostě utopie, aspoň zatím... líbí se mi teorie Konráda Lorenze (shodou okolností-nebo to říkal právě proto, že byl- napravený nacista), že dnešní lidé jsou taky jenom přechodný článek pro další evoluci lidí a že další druh lidí už bude opravdu člověk v pravém slova smyslu, člověk moudrý. Ale to je taky docela utopie, řekl bych
Jinak to krásně vystihl i Chaplin, viz. http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/spojme-se
Náprava světa je možná jedině etickou revolucí, jinak to nevidím

---
zlomenymec.pise.cz

01. 12. 2012 - 10:48

lenteli®svetu.cz: Ona si to tak nějak řekla... Ale hned zjistila, že to tak prostě nepůjde... Možná je svině. Ale na sviňárnu tohohle typu asi moc malá...

---
lenteli.svetu.cz